Το ιστολόγιο των μαθητών της Γ2 τάξης του 1ου Περαματικού Δ. Σ. Αλεξανδρούπολης

Δεξιότητες

  

Δευτέρα 7 Ιουνίου 2021

Δήμητρα : Πουλιά  του Δέλτα του Έβρου https://wordwall.net/resource/17250009/%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B5%CE%BB%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85

Δημήτρης περιβάλλον

https://wordwall.net/resource/17369430

https://wordwall.net/play/17368/892/801

Σταματέλης: Δέλτα Του ΈβρουTest

https://wordwall.net/el/resource/17306950/%CE%B4%CE%AD%CE%BB%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%B2%CF%81%CE%BF%CF%85-test


 


Δευτέρα 19 Απριλίου 


Εθελοντική εργασία για τον υγρότοπο του Δέλτα Έβρου

«Η εθελοντική εργασία μπορεί να είναι οργανωμένη από το Κέντρο Πληροφόρησης, άλλο φορέα, ή μπορεί ανά πάσα στιγμή μεμονωμένα άτομα να απευθύνονται στο Κέντρο Πληροφόρησης για μια συγκεκριμένη εργασία. Αυτή μπορεί να αφορά: συντήρηση δενδροφυτεύσεων, συντήρηση έργων, συλλογή σκουπιδιών, καταγραφή ορνιθοπανίδας, συμμετοχή σε δακτυλιώσεις, συγγραφή και παραγωγή εντύπων, συμμετοχή σε εκδηλώσεις, κ.ά.»

https://www.evros-delta.gr/gr/2012-07-24-13-51-33/2012-07-24-14-11-58

Σχεδίασε ένα δένδρο με ρίζες και κλαδιά.

Ø  Τι όφελος έχεις από τη συμμετοχή σου σε κάποια εθελοντική δράση ;Σκέψου όσες περισσότερες λέξεις ,μπορείς για το θέμα και γράψ΄ τες στα κλαδιά του δένδρου .

Ø  Τι προσφέρεις σε άλλους( άτομα ή περιβάλλον)  με τη συμμετοχή σου; Σκέψου όσες περισσότερες λέξεις μπορείς για το θέμα και  γράψ΄ τες στις ρίζες του δέντρου.  

Παραγωγή έντυπων για τον υγροβιότοπο του Δέλτα του ποταμού Έβρου

Να σκεφτείτε και να σημειώσετε στο τετράδιο εργασιών σας , τι είδους έντυπα ή ταινίες μπορούμε να δημιουργήσουμε για το Δέλτα του ποταμού Έβρου.

Ποιος θα είναι ο σκοπός και ποιο το περιεχόμενο του έντυπου (αφίσα , περιοδικό κτλ) ή της ταινίας.


Δευτέρα 12 Απριλίου 2021

  Δραστηριότητα 1η

Είναι δραστηριότητες εθελοντισμού; _ Διερεύνηση   

Διάβασε τις ιστορίες για εθελοντικές δραστηριότητες στις παρακάτω φωτογραφίες

Σε ποιες περιπτώσεις πρόκειται για εθελοντικές δραστηριότητες και σε ποιες όχι ;

Διατύπωσε τα επιχειρήματα σου, αφού συμβουλευτείς τον ορισμό του εθελοντισμού.

(φωτογραφίες )



2η Δραστηριότητα (για την επόμενη φορά  )

Έχεις ωφεληθεί από τη δράση κάποιου εθελοντή;

(φωτογραφία )


 



Δευτέρα 5 Απριλίου 

Ο όρος «Εθελοντισμός» αναφέρεται γενικά στην ηθελημένη πράξη για κάποιο κοινωφελή σκοπό χωρίς υλικό ή άλλο αντάλλαγμα. Ως εκ τούτου, εθελοντής είναι ο πολίτης που προσφέρει ανιδιοτελώς χρόνο ή γνώση για χρήσιμες δράσεις προς όφελος άλλων, χωρίς να περιμένει αντάλλαγμα. Ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα «εθέλω», που σημαίνει θέλω πολύ.

Νοιάζομαι και Δρω (ΙΔΡΥΜΑ ΛΑΜΠΡΑΚΗ & ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΔΕΣΜΟΣ)

1η Δραστηριότητα: Με τη βοήθεια της Φωτοθήκης https://noiazomaikaidrw.gr/fotothiki/

του «Νοιάζομαι και Δρω» γνωρίσαμε ομάδες εθελοντών και το έργο τους και μάθαμε τα χαρακτηριστικά του εθελοντισμού

Σημαντικές πρωτοβουλίες – μορφές Εθελοντισμού έχουν αναπτυχθεί από τις τοπικές κοινωνίες σε τομείς όπως η Πολιτική Προστασία (έκτακτες καταστάσεις, θεομηνίες, φυσικές καταστροφές, σεισμοί κ.ά.), η προστασία του Περιβάλλοντος (αντιμετώπιση πυρκαγιών, δενδροφυτεύσεις, αποψιλώσεις, καθαρισμοί ακτών κ.ά.), η βελτίωση δημόσιων χώρων, η διατήρηση και προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Το τελευταίο χρονικό διάστημα της οικονομικής κρίσης και της αποδυνάμωσης του κοινωνικού κράτους έχουν εμφανιστεί νέες μορφές Εθελοντισμού με τοπική δράση, όπως τα δίκτυα ανταλλαγής υπηρεσιών-τράπεζες χρόνου, τα κοινωνικά παντοπωλεία, τα κοινωνικά φροντιστήρια, τα κοινωνικά ιατρεία και φαρμακεία κ.ά.

 

Χαρακτηριστικά εθελοντισμού

Δεν είναι εθελοντισμός

 Εργασία :

Μελετήστε  τα δύο φύλλα εργασίας και διατυπώστε την άποψη σας  :

1ο φύλλο

2ο φύλλο 


Δευτέρα  8 Μαρτίου 2021

Εβδομάδα εκδηλώσεων κατά του σχολικού εκφοβισμού 

Παρακολουθήστε τις παρακάτω ταινίες και φταίξτε το δικό σας σενάριο , εικονογραφήστε το και δημιουργήστε τη δική σας ταινία, με τις ζωγραφιές σας, στο iMovie. 

Σχολικός εκφοβισμός

  • Σχολικός εκφοβισμός από το τρελό σχολείο

http://www.viewpure.com/0JWyXmBAYTY?start=0&end=0

  •  Σχολικός εκφοβισμός από τα Θρανία

http://www.viewpure.com/5cBwGICcIXM?start=0&end=0

  •  Animations

http://www.viewpure.com/uxBq2vE9j0Q?start=0&end=0

  •  ICT  STOP BULLYING

http://www.viewpure.com/hmZOYnL7dTs?start=0&end=0

  •  Από τα Εκπαιδευτήρια Ζώη

http://www.viewpure.com/90cyaDCTRVw?start=0&end=0

  •  Από το Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου

http://www.viewpure.com/duhVcKg2wYc?start=0&end=0

  •  Από το Δ.Σ. Μαρμαρά

http://www.viewpure.com/nAa6BI7ejek?start=0&end=0

  •  Από τα Εκπαιδευτήρια Ανδρεάδη

http://www.viewpure.com/Piqe3t_Pmq4?start=0&end=0

 

Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021

Με κάλαντα - χελιδονίσματα και ένα κλαδί ανθισμένης αμυγδαλιάς υποδεχτήκαμε την Άνοιξη και την ελπίδα που φέρνει μαζί της......


Για να ακούσετε τα κάλαντα πατήστε εδώ 

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

Ø Πόρος – Χάρτης: https://buk.gr/el/poli-perioxi/poros-6

Ø Πόρος Φερών: Το Ευρωπαϊκό Χωριό των Πελαργών https://video.link/w/FkXRb

Ø πελαργόςν https://www.ornithologiki.gr/page_in.php?tID=79677&sID=23

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 

2η Θεματική Περιβάλλον 

Στόχοι:

Με απώτερο σκοπό τη διαμόρφωση των υπεύθυνων πολιτών του αύριο, το πρόγραμμα υπογραμμίζει τους Στόχους 11 & 15 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, οι οποίοι έχουν ως θέμα τις βιώσιμες πόλεις και κοινότητες και τη ζωή στη στεριά.

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά αντιλαμβάνονται τη σημασία της παροχής καθολικής πρόσβασης σε ασφαλείς και προσβάσιμους πράσινους δημόσιους χώρους για τον άνθρωπο. Επίσης, κατανοούν τη σπουδαιότητα της διατήρησης, της αποκατάστασης και της βιώσιμης χρήσης των οικοσυστημάτων. Επιπροσθέτως, τα παιδιά ευαισθητοποιούνται σε σχέση με τα προστατευμένα είδη, αυξάνοντας τις βιώσιμες συνθήκες διαβίωσης.

Κάνει χρήση διεθνών εκπαιδευτικών υλικών που διατίθενται στην ελληνική εκπαιδευτική κοινότητα μέσω των διεθνών συνεργασιών του Οργανισμού μας.

Ενισχύει τη σύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας με το σύνολο της τοπικής κοινωνίας, αναπτύσσοντας δράσεις διάδρασης και κοινής αντιμετώπισης των μεγάλων κοινωνικών & περιβαλλοντικών θεμάτων που προκύπτουν από την Agenda 2030 & τους 17 Παγκόσμιους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ

1ο Εργαστήριο : 

 Για να ακούσουμε προσεκτικά…

Να ανακαλύψουν διάφορους ήχους της φύσης και να χαλαρώσουν. Κλείνοντας τα μάτια, τα παιδιά προσπαθούν να ανακαλύψουν όσο το δυνατόν περισσότερους ήχους που προέρχονται από το φυσικό περιβάλλον.

Ανακαλύπτουμε την πανίδα (είδη πουλιών) της περιοχής μας

Να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα είδη πουλιών της περιοχής μας,  να κατανοήσουν ότι η ζωή υπάρχει παντού, ακόμα και σε κάτι που δεν το βλέπουμε με μια απλή ματιά και να ανακαλύψουν τη σημασία της διατήρησης, της αποκατάστασης και της βιώσιμης χρήσης των οικοσυστημάτων ( οικοσύστημα της  πολής μας ).

Tο φύλλο εργασίας σας έχει αποσταλεί στην eme

Μπορείτε να το εκτυπώσετε και από εδώ 

Καστανοκέφαλοι γλάροι στο λιμάνι μας
( περιμένουν να σαλπάρει το πλοίο για Σαμοθράκη) 

Κορμοράνοι στην παραλία κάτω από το  σχολείο  μας 


 

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

 Το θέμα της τηλεδιάσκεψης ήταν τα δυνατά συναισθήματα και η διαχείριση τους.

ΣΤΟΧΟΣ :

·         Να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα

·         να μάθουν να τα λεκτικοποιούν

·         Να δουν πώς το σώμα συμμετέχει στην έκφραση των συναισθημάτων και να ενδυναμωθούν

Τα δυνατά συναισθήματα λειτουργούν καταλυτικά στον οργανισμό μας. Αν βάλουμε  ένα θερμόμετρο συναισθημάτων θα δούμε τη  θερμοκρασία να ανεβαίνει αρκετά κάθε φορά.

                                                               

Στο παρακάτω φύλλο να καταγράψετε στην στήλη

κατάσταση, ένα γεγονός που σας προκαλεί συναισθήματα θυμού  και τη θερμοκρασία που σας προκαλεί,

την αντίδραση που προκαλεί στο σώμα σας ,

τον τρόπο που φέρεστε όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο

 και

σύμφωνα με όσα μάθαμε  τους τρόπους με τους οποίους θα έπρεπε

μάλλον να έχετε φερθεί.

Διάρκεια: 20'

Μπορείτε να το εκτυπώσετε εδώ

 

 Όλα τα πράγματα που είμαστε καλοί/ές, που μας αρέσουν, που θέλουμε να

πετύχουμε αποτελούν την προσωπική μας ΑΣΠΙΔΑ σε κάθε δύσκολη στιγμή. Σε αυτήν μπορούμε να ανατρέχουμε για να προστατευτούμε και εξοπλιστούμε με θάρρος και δύναμη για να βγούμε νικητές σε κάθε δύσκολη μάχη! Ελάτε να δημιουργήσουμε την προσωπική μας ΑΣΠΙΔΑ!

Κάθε παιδί θα  φτιάξει την δική του ασπίδα συμπληρώνοντας σε τι είναι καλό /καλή  τι του αρέσει να κάνει και ποια πρόσωπα αγαπά.

Να της βάλετε χρώματα και να την κρεμάσετε στο δωμάτιο σας

Μπορείτε να το εκτυπώσετε εδώ

 

 

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020

Βιωματικές δραστηριότητες- παιχνίδια

  •  «Χωρίς ήχο»: Κλείνουμε όλοι τα μικρόφωνα κι ένα παιδί κάνει παντομίμα ή προσπαθεί να πει κάτι με νοήματα και με λέξεις χωρίς να ακούγεται. Τα υπόλοιπα προσπαθούν να καταλάβουν τι λέει και γράφουν τις απαντήσεις τους στο chat.
  • «Τι είναι;»: Ένα παιδί κλείνει την κάμερά του και φέρνει ένα αντικείμενο από το δωμάτιό του. Οι υπόλοιποι του κάνουμε ερωτήσεις. Αν στις 10 ερωτήσεις το βρούμε τότε κερδίζουμε. Αν δεν το βρούμε τότε κερδίζει αυτός.
  • "Κάνε ό,τι ακούς": Ο κάθε ήχος συμβολίζει μία διαφορετική κινητική δεξιότητα. Αν έχω μουσικά οργανάκια πχ. το ντέφι σημαίνει τρέξιμο, τα ξυλάκια περπάτημα, το ταμπουρίνο χοροπήδημα, τα πιατίνια ξαπλώνω στο πάτωμα. Αν δεν έχω οργανάκια μπορώ να χρησιμοποιήσω κατσαρόλες, μπολάκια πλαστικά, κουτάλες ξύλινες, κουτάλια μεταλλικά. Κλείνω την κάμερα και χτυπάω τα "οργανάκια" ανάλογα και τα παιδιά ακούγοντας τους διαφορετικούς ήχους καλούνται να κάνουν τις αντίστοιχες κινήσεις.
  • Παιχνίδι με μπάλα ή μπαλόνι καθισμένοι στο πάτωμα. Σαν το βόλεϊ καθιστών τα παιδιά προσπαθούν να πετούν και να πιάνουν την μπάλα ή να χτυπούν το μπαλόνι χωρίς να σηκώνονται από το έδαφος.
  • Ζωγραφική με το στόμα. "Κρατώντας" μία ξυλομπογιά, κατά προτίμηση, στο στόμα, ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι στο χαρτί.
  • Φορώντας ένα γάντι κουζίνας προσπαθούμε να κρατήσουμε το μολύβι και να γράψουμε ή να πιάσουμε διάφορα αντικείμενα.

πηγή: https://paixnidi-kinisi-xara-synergasia.blogspot.com/


Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2020



Ασκήσεις  για τη διαχείριση

των προβλημάτων (90΄)

Ασκήσεις  για τη διαχείριση

των προβλημάτων (90΄)


Ιστορίες χωρίς τέλος - Ο Τρυφεράκανθος


«Με λένε έτσι, γιατί το τρίχωμά μου είναι απαλό και ρόδινο. Χωράω και κάτω από ένα φύλλο. Είμαι ποιητής. Όμως, αυτό οι άλλοι δεν το καταλαβαίνουν. Με πιλατεύουν! Με κάνουν μπαλάκι, για να παίζουν! Γι’ αυτό κι εγώ παρακάλεσα το ξωτικό του δάσους να με κάνει έναν άλλο, έναν ακανθόχοιρο με μεγάλα σουβλερά αγκάθια. Να τους πονάω, όπως με πονάνε. Το μόνο που δεν υπολόγισα είναι ότι αυτά τ’ αγκάθια μπορεί να ματώσουν κι εμένα……..»



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

  ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα περιβάλλοντος, οι μαθητές της Γ΄ταξης ετοίμασαν quiz, με τα ipads τους και έ...